Samsung RL33SBSW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RL33SBSW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

MLM 30-12-2008

SLECHT.
Er moet voor de 3x een monteur langskomen.
Het lampje van de vriezer blijft knipperen en de vriezer slaat niet meer af.
Probleem schijnt overigens bekend te zijn bij Samsung èn reparatiedienst.
Ik zou een ieder deze koelkast afraden;
1.dat is tenzij je veel tijd hebt om te bellen
2.thuis blijven voor een monteur geen probleem vindt
3.je een hoger electricitietsverbruik voor lief neemt(totdat de monteur langs is geweest)

mevr D 14-08-2008
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Wij hebben deze koelkast reeds eenjaar in ons bezit en en hij doet het nog steeds perfect. De eerste maanden maakte hij af en toe een flink krakend geluid maar dat is nu verleden tijd. Hij koelt en vriest goed alleen is de bovenste la wat onhandig met inderdaad het erin en eruit halen van brood. Voor de rest voldoet hij prima.

Roberrrrt 15-01-2008
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Is al twee keer zonder resultaat gerepareerd. Volgens de TD van Samsung is de kast energie zuinig ontworpen met als voorwaarde dat de omgevingstemperatuur niet onder de 16 graden mag komen!!! Bij lagere temperaturen schakelt de warmptepomp zich uit. ONGELOFELIJK!! Al in augustus ging het in onze bijkeuken mis want deze heeft s'nachts geen verwarming. Nu staat hij in de gang maar nu de laatste twee maanden is het daar ook vaak onder de 16 graden. Als het toestel dan weer wordt aangezet is het vriesdeel weer snel op -20 graden. Voel me opgelicht bij deze aankoop. --Nooit geen SAMSUNG meer voor mij--
De voorwaarde van 16 graden staat nietin de manual of hand-out.
De kast lijkt me verder verre van zuinig want hij staat vaak te koelen.

PVR2008 02-01-2008
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Nee, last an bijgeluiden heb ik gelukkig niet. Bij mij koelt deze kast gewoon erg slecht. Vriesgedeelte werkt overigens wel goed, maar de koude lucht lijkt niet in de koelkast te komen.
Monteur is er nu 2 keer bijgeweest en weet het ook niet meer. Ontdooien en dan de stekker er weer in, luidt het advies.
Klep voor koellucht doet het goed, maar er is erg weinig luchtflow wat de koelkast inkomt.
Erg irritant dus een koelkast die niet koelt.

N.Bakker 02-01-2008
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Wij hebben de Samsung RL33sbsw gekocht vanwege de prijs versus een redelijke ruime koelkast, no-frost syteem, en dat het vriesgedeelte onderin geplaatst is.

Ook onze koelkast bleek geluiden te produceren, het leek meer op gekreun van (nou vul maar in), maar niet zo hard dat je er niet van kan slapen. De monteur heeft het probleem zo goed als maar mogelijk verholpen.

Nu, na een halfjaar, stopt de koelkast plotsklaps met vriezen, temperatuur daalt van -20 naar +15 graden. Het apparaat slaat af en toe (heel willekeurig) weer aan en dan weer uit. Alle spullen maar overgeladen naar een camping koelkast. Ik heb hier geen vertrouwen meer in.

Je vraagt je wel af hoelang gaan deze storingen nog duren en komen er nog meer. En hoe worden de storingen opgelost als de garantieperiode is verstreken. Het beste lijkt mij deze Samsung koelkast te dumpen en een koelkast te kopen van een echte koelkastbouwer die zijn sporen al heeft verdiend. Je blijft anders continue in de ellende zitten.

Het is voor ons het eerste maar ook het laatste Samsung product dat door ons in de toekomst aangeschaft is en zal worden. De producent Samsung heeft wat dit betreft behoorlijk zijn naam te grabbel gegooid. Uit de andere recenties blijkt overduidelijk wat de kwaliteit is van dit apparaat en zeker op de lange termijn, het is een weggooi-product.

FredS_ned 27-12-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Ook bij mij af en toe een storend schrapend bijgeluid te horen, de oorzaak was een defecte servo motor te zijn van de airflow regeling.
Dit is keurig onder garantie verholpen.
No frost syteem is een perfect systeem geen ijs vorming te bespeuren in het diepvries gedeelte, een kleine opmerking de laden van het diepvries gedeelte hadden iets steviger gemaakt mogen worden.

Mr de bruin 18-12-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

ik ben erg tevrede over de koelkast geen last van rare geluiden of zo

R. Frank 11-12-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

zoals velen al aangeven maakt de koelkast (met name afgelopen zomer) zeer veel lawaai. Dit lawaai is moeilijk te omschrijven maar is, wat gechargeerd, nog het best te vergelijken met een vastlopende motor en een varken dat geslacht wordt. Sinds een maand treedt nu ook vervorming op aan de zijkant en bovenzijde van de deur naar het koelgedeelte. De bovenkant en zijkant, op de aansluiting naar de koelkast trekken naar binnen waardoor ook de afsluitstrip enkele millimeters van de koelskast gaat wijken. Als klap op de vuurpijl merkte ik vandaag dat de koelkast spontaan was uitgevallen. Overigens sloeg hij weer aan nadat de stekker uit het stopcontact was gehaald en er vervolgens weer was ingedaan.
N.B.: aan alle voorwaarden voor juiste plaatsing is voldaan! In ieder geval is zeker dat mijn keuze-experiment voor Samsung de laatste voor dit merk is geweest.

gerritkelderman 21-11-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

de eerste 2 maanden leek het wel of de koelkast moest boeren en maakte hij soms erg veel lawaai. Na 2 maanden werd het minder en nu draait hij als een zonnetje.Het voordeel van deze kast is de konstante temperatuur in het gehele koelvak.

King conny 20-11-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

uiteindelijk na veel zoeken op deze Samsung gevallen bij het uitpakken viel mij meteen op dat ik de deur niet kon omdraaien, stom heb ik niet op gelet. De vrieslades lopen niet soepel en moet je met 2 handen dicht schuiven, wil je in de bovenste la een brood invriezen moet je eerst de koelkastdeur open zetten anders past het niet. het geluid is soms te horen, hij staat bij mij in de bijkeuken dus hoor hem niet constant. tot nu toe koelt en vriest hij goed . de deurgreep is niet makkelijk je pakt de deur gauw halverwege vast waardoor je vieze vingers op de kast krijgt. Ik had liever iets meer geld uitgegeven voor een handigere koelkast

wim_nedl 26-10-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

ik vind het een goed apparaat dat echt waar voor zijn geld biedt. dit komt niet goed uit de verf in de huidige reviews.

vj 01-10-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Koop deze koelkast niet voor een open keuken.
Hij maakt alle soorten geluid. Zelfs monteur is het eens dat het geluidsniveau niet hoort.
Heb vanaf eerste dag geklaagd en ruiling voor een ander merk gevraagd. Dat is na veel gedoe gelukt.
Voor mij geen Samsung meer.

hhhhhhi 08-08-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

wij hebben de koelkast een paar dagen en de eerste dag maakte hij lawaai (mijn dochter noemde het een drilboor, maar dan zachter). de tweede dag heeft de technische dienst van onze dealer een papiertje bij de ventilator weggehaald, dat hadden ze bij de productie over het hoofd gezien. Nu is hij heerlijk stil, een geluidje zoals het hoort.

In ons geval was het bij de ventilator van het vriesgedeelte.

we zijn nu erg blij met de koel/vriescombinatie

jlo 08-07-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Voor dit geld een prima koelkast , heb deze koelkast nu enkele wkn , de keuze is nl gevallen vanwege het nofrost systeem. Oke de liebherr is stukken beter maar je betaalt ook het dubbele voor. Komt voor dat deze koelkast af en toe raspt. je moet hem ook goed waterpas zetten . Het raspen komt vnl door het muliflow systeem en heeft te maken met het krimpen van de toegepaste materialen . oke de liebherr is daardoor ook dubbel geisoleerd. Gelukkig staat deze koelkast bij mij in de berging als extra. al met al een goede koop voor deze prijs . Niet meer als 400 euro voor betaald . Hoop hiermee jarenlang plezier van te hebben. Voorheen een liebherr gehad , deze draaide nog steeds had hem al meer als 20 jaar, maar hij was niet millieuvriendelijk en gebruikte veel energie . Dus nog geen spijt van deze aankoop. liebherr is in het westen een goede merk , qua witgoed is samsung in het oosten een topmerk.

Mr.OLDNGREY 17-06-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Update: Koelkast stond waterpas naar alle kanten en heeft uren staan rusten voordat hij aanging, dus dat was het niet. Als je hem liet koelen t/m het 4e lampje was het geluid niet te harden! Gorgel- kraak - ronk en raspgeluiden hebben ons 3 nachten echt uit de slaap gehouden! Daar is geen woord van overdreven. De zijkanten werden behoorlijk warm. Nee dit is niet wat we wilden! Los v.h. feit dat er heel moeilijk werd gedaan bij het ruilen v.e. defecte glasplank was dit voor ons de druppel. Gisteren hebben we maar een nieuwe koelkast gekocht (Bosch) en de Samsung wordt na 5 dagen gedumpt. Het voelt of je € 450,- het raam uit gooit, maar goed onze eigen keus en ik wil er niet een ander mee op zadelen. Bosch kennen we, heeft geen no-frost maar gunt je wel je nachtrust. Voor het eerst dat we dit meemaken en overdreven kritisch zijn we ook niet. We weten dat een koelkast altijd wel wat geluid maakt, maar het is wat anders als je naar buiten kijkt omdat je denkt dat er in de verte een sportvliegtuigje aankomt, terwijl je Samsung loopt te ronken in een dichte (!) keuken. Nee, dure les was dit, maar we hebben ervan geleerd.

reviewmaker 23-05-2007
Geschreven voor: Samsung RL33SBSW

Tot voor kort was Samsung een van de weinige die een NO FROST koel-vriescombinatie had in deze prijsklasse. Vandaar dat ik hem gekozen heb. Ik heb hem nu een aantal weken en hij voldoet uitstekend. Vooral het vriesgedeelte dat vrij van ijs blijft is lekker. Verder is ie ruim, heeft een modern ogende interieur.
Zijn er nog nadelen/opmerkingen?
Wel, de afwerking buitenzijde is niet geweldig, vriesdeur steekt 1 cm verder uit dan de deur van 't koelgedeelte; kap boven de koeldeur zit een beetje knullig (kan exemplarisch zijn) Verder heeft elke koelkast wel wat bijgeluiden, maar deze Samsung heeft af en toe eigenaardige 'rasp'-geluiden, daar moet je even aan wennen.